Halolajok - Lazacolaj, Norvég halolaj, Vegepa, Krill olaj VitaminWellness.hu
0 Jelenleg a kosara még üres.
0 Jelenleg a kosara még üres.

    Jelenleg a kosara még üres.
Halolaj 3 darab terméket találtam
Szállítás RAKTÁRRÓL, azonnal
orderby
5 darabnál
11 674 Ft / db
12 971 Ft
12 darabnál
7 129 Ft / db
7 921 Ft
14 darabnál
5 149 Ft / db
5 721 Ft

A többi zsírtípussal ellentétben a többszörösen telítetlen zsíroknak alapvetően két fajtája létezik: az omega-3 és az omega-6 forma. Az omega-6-családot kukoricában, napraforgó- és szójababolajban, valamint többszörösen telítetlen zsírokban gazdag szendvicskrémekben találjuk, és biztosítja a nélkülözhetetlen linolénsavat.

Az omega-3-zsírsavak néhány magolajban (lenmag és repcemag), dióban és zöld leveles zöldségekben találhatók, és tartalmazzák az esszenciális alfa-linolénsavat (ALA). Másfelől az ALA testünkben hosszú szénláncú, többszörösen telítetlen zsírsavakká: eikozopentaénsavvá (EPA) és dokozahexaénsavvá (DHA) tud alakulni, de általában ez csak az ALA 10-15 százalékát érinti. Az EPA és a DHA az "omega- 3-halolajak" néven ismert, és az olajos halak fogyasztása közvetlenül ezeket a zsírokat juttatja be a szervezetbe.

Mind az omega-3, mind az omega-6 típus csökkenti a koleszterinszintet, noha az omega-3-zsírok, különösen az EPA és a DHA, további kedvező, a vérnyomásra és a gyulladásra gyakorolt hatással is rendelkezik.
Étrendünk általában megfelelő omega-6-tartalmú (az olajok és a szendvicskrémek révén), de az omega-3-zsírok bevitele elégtelen, mivel aránylag kevés élelmiszerben található meg. Fontos mind a növényi, mind pedig a halakból származó omega-3-zsírok szerepeljenek az étrendben, hogy kiegyensúlyozhassák az omega-6-zsírsavak hatásait.

Az 1980-as évektől kezdve a napraforgóból és a kukoricából készült olajok és a margarinok (omega-6-típusú többszörösen telítetlen zsírokban gazdagok) egészségesnek, és a vaj koleszterinmentes megoldásának lettek kikiáltva. A legutóbbi években derült csak fény azonban arra, hogy az omega-6-zsírok magas bevitele növeli a szervezetben zajló gyulladás mértékét, ellentétben az inkább semleges hatású egyszeresen telítetlen zsírokkal. A margarinok és az olajok többszörösről egyszeres telítettre való váltásával javult a gyulladás mértéke és az artériák épsége, és mindez felerősíti az omega-3-zsírok jótékony hatását.

Copyright MAXXmarketing Webdesigner GmbH
toegevoegd
Continue shopping
View cart & checkout